چند نکته در نگهداری از دستگاه تصفیه آب خانگی

دستگاه تصفیه آب خانگی شما یک کارخانه کوچک تولید آب آشامیدنی سالم و بهداشتی است که برای راندمان مناسب و کارایی نیاز به نگهداری دارد. نگهداری از اين دستگاه بسیار ساده است. کافی است نکات زیر را رعایت کنید تا از صحت کارکرد دستگاه خود اطمینان داشته باشید.
Tamir.png
آب گرم ( بالاتر از 45 درجه سانتیگراد ) به دستگاه وصل نکنید
آب گرم باعث از معیوب شدن فیلترهای دستگاه و خصوصا ممبران RO می شود. فیلترهای الیافی را از فرم خود خارج کرده و همچنین به سایر اجزا و قطعات آسیب وارد می کند. اتصالات و واشرهای دستگاه در اثر حرارت تغییر شکل داده و باعث نشت آب می شوند. لذا در صورتی که بنا به هر دلیلی قصد دارید دستگاه تصفیه آب خانگی را خودتان نصب کنید حتما دقت کنید که اشتباها آن را به آب گرم وصل نکنید.

از یخ زدن دستگاه تصفیه آب خانگی جلوگیری کنید
اگر سيستم را در فضای باز نصب می کنید حتما اطراف آن را عایق بندی کنید تا از یخ زدن دستگاه جلوگیری شود. بهتر است یک اتاقک عایق بندی شده مخصوص دستگاه درست کنید تا دستگاه در معرض سرما قرار نداشته باشد. یخ زدن آب داخل دستگاه باعث ترکیدن محفظه ها شده و ممکن است دستگاه دیگر قابل تعمیر نباشد.

فیلترهای دستگاه تصفیه آب را به موقع تعویض کنید
عدم تعویض به موقع فیلترها علاوه بر اینکه بر کیفیت آب آشامیدنی شما تاثیر منفی می گذارد و سلامتی شما را به خطر می اندازد ، می تواند به فیلتر اصلی ، یعنی ممبران RO یا همان غشاء اسمز معکوس که در مرحله چهارم دستگاه قرار دارد آسیب وارد کرده و عمر آن را کوتاه کند. در صورت عدم تعویض به موقع فیلترها ، کلر از آب حذف نمی شود. این در حالی است که کلر می تواند ممبران Ro را سوراخ کرده و به آن آسیب برساند. با توجه به گران بودن این فیلتر ، هزینه های زیادی را به شما تحمیل می کند.

از فیلترهای استاندارد استفاده کنید
فیلترها باید استاندارد و بهداشتی باشند. از مصرف فیلترهای متفرقه و غیر استاندارد خود داری کنید چرا که می توانند با آلوده کردن آب آشامیدنی، خطرات جدی برای سلامتی شما داشته باشند.

در صورت عدم استفاده طولانی مدت، دستگاه تصفیه آب را خاموش کنید
اگر بیش از 5 روز دستگاه بلا استفاده است ، آب ورودی و جریان برق را از دستگاه تصفیه آب قطع کرده و به هنگام استفاده مجدد ، آب موجود در منبع ذخیره را کاملا تخلیه کرده و دور بریزید.