تصفیه آب با میکروب‌زدای طبیعی

روغن هل (Cardamom oil) از انواع ترکیبات مفید برای سلامتی است و مصارف دارویی متعددی دارد.
این روغن که از دانه گیاه استخراج می‌شود و بو و طعم مطبوعی دارد در رایحه درمانی برای تخفیف علائم یا درمان بیماری‌هایی با منشأ میکروبی، اختلالات گوارشی مانند حالت تهوع و زخم معده به‌کار رفته و تأثیر شیمی درمانی را تسریع می‌بخشد.
از روغن هل برای درمان اسپاسم‌های عضلانی بویژه گرفتگی ماهیچه‌های ریوی در بیماری‌هایی مانند آسم و سرفه‌های شدید استفاده می‌شود.
این روغن خاصیت ضدمیکروبی داشته و تحقیقات نشان می‌دهد، شست‌وشوی مرتب دهان، مخلوط روغن هل و آب‌گرم، احتمال پوسیدگی دندان‌ها را کاهش داده و بوی بددهان را از بین می‌برد و همچنین افزودن روغن هل به آب، باکتری‌های آن را زدوده و آب را تصفیه می‌کند.
اضافه کردن روغن هل به موادغذایی، علاوه بر خوش طعم کردن غذا، احتمال فساد ماده غذایی و رشد باکتری‌ها و میکروب‌ها را کم می‌کند.
روغن هل بر عملکرد دستگاه گوارش اثر مثبت دارد و در هضم موادغذایی مؤثر است.
این روغن با تنظیم اسید معده و آنزیم‌هایی که در هضم موادغذایی نقش دارد، از ایجاد اختلالات معده جلوگیری کرده و متابولیسم بدن را بهبود می‌بخشد.
روغن هل محرک بوده و احتمال ابتلا به افسردگی را در افراد مستعد کاهش می‌دهد.
طبیعت این روغن گرم و خشک است و علاوه بر این با افزایش حرارت بدن تعریق را زیاد کرده و با تصفیه بدن درمان مناسبی برای خروج سموم و کاهش در بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی محسوب می‌شود.
درمان سردردهای مزمن و اسهال‌هایی که ریشه عفونی و میکروبی نداشته باشد از دیگر خواص روغن هل محسوب می‌شود.
روغن هل مدر بوده و باعث خروج مواد سمی می‌شود. تصفیه کلیه‌ها، دفع کلسیم‌های مازاد و کاهش احتمال ابتلا به سنگ کلیه و جلوگیری از اضافه وزن از دیگر خواص روغن هل محسوب می‌شود.
از استشمام یا مصرف این روغن در دوران بارداری و شیردهی باید خودداری شده و مصرف آن در کودکان توصیه نمی‌شود.
مصرف بیش از حد روغن هل، عوارض خطرناکی بر سیستم گوارشی و حرارتی بدن خواهد داشت.