اشتراك لوازم آرايشي ممنوع

شما هم شايد ديده باشيد كه در آرايشگاه‌هاي بانوان ازيك يا چند لوازم آرايش براي تمام مشتريان استفاده مي‌شود. مثلا از يك خط چشم و ريمل براي آرايش چشمان يك نفر استفاده مي‌شود و اندكي بعد از همان لوازم آرايشي روي چشمان فرد ديگري استفاده مي‌شود. اين كار خطر ابتلا به گل‌مژه را افزايش مي‌دهد. گل‌مژه عبارت است از التهاب غدد چربي (سباسه) در لبه پلك‌ها و ريشه مژه‌ها كه به صورت آبسه كوچك ظاهر مي‌شود. قرمزي، تورم و درد پلك، باز نشدن كامل پلك و يك برجستگي جوش مانند روي پلك از نشانه‌هاي ابتلا به گل‌مژه است.

براي اينكه بتوانيد از ابتلا به گل‌مژه پيشگيري كنيد هيچ‌گاه از لوازم آرايشي فرد ديگري استفاده نكنيد، فرقي نمي‌كند حتما لازم نيست اين وسايل، لوازم آرايشي مشترك در آرايشگاه‌ها باشند بلكه بايد تلاش كنيد حتي از استفاده از لوازم‌ آرايشي دوست‌تان نيز خودداري كنيد.

مطلب دوم اين است كه حتما پيش از رفتن به رختخواب آرايش چشمان‌تان را پاك كنيد. لوازم آرايشي روي مژه‌ها و اطراف چشم‌ محل مناسبي براي رشد ميكروب‌ها هستند و در صورتي كه اين كانون‌هاي ميكروبي‌ را از اطراف چشمان‌تان پاك نكنيد، مي‌توانند موجب ايجاد گل‌مژه و التهاب چشم شما شوند. اگر گل مژه زديد، شامپو بچه ملايم را با آب گرم رقيق كنيد و به وسيله يك گوش‌پاك‌كن ريشه مژه‌ها و پلك را هفته‌اي چند بار تميز كنيد تا ميكروب‌ها، چربي‌، سلول‌هاي مرده اضافي پاك و زدوده شوند. شما مي‌توانيد به راحتي در برابر خواسته ديگران براي استفاده از لوازم شخصي خود، جواب منفي دهيد و سلامت پوست و موي خود و ديگران را به خطر نيندازيد. استند لوازم آرایش