ایده هایی در مورد هدایای تبلیغاتی برای گروه های مختلف
شناخت بازار هدف شما را قادر مي سازد تا مشوق ها و هداياي تبليغاتي جذابي را براي فعاليت هاي پيشبرد فروش ارائه کنيد؛ به نحوي که اطلاع از آن ها مشتريان را بي درنگ براي خريد برانگيزد. اگر به عنوان مثال: بازار هدف شما، شامل افراد سالمند باشد، ارائه بازي کامپيوتري در ازاي خريد محصول، جذابيتي براي آن ها ندارد. در حالي که اين هديه براي گروه هدفي شامل نوجوانان، بسيار تأثير گذار است؛ در عوض استفاده از مشوقي همچون لوح فشرده (سي دي) موسيقي کلاسيک براي بيشتر نوجوانان کم تأثير است.
اگر گروه هدف شما عمدتا شامل زنان باشد، ارائه هديه اي نظير ادکلن يا لوازم آرايشي در افزايش سطح خريد مؤثر است. در حالي که مردان بيشتر تحت تأثير کالاهاي ورزشي، فني و قطعات اتومبيل قرار مي گيرند. اگر گروه هدف شما مديران ارشد کسب و کارها هستند، ارائه کيف چرمي نگهداري اسناد، براي آن ها جذاب است. براي دانش آموزان و نوجوانان، کوله پشتي هديه مناسبي است. کودکان بيشتر تحت تأثير اسباب بازي ها و عروسک ها و حيوانات قرار مي گيرند و والدين را براي خريد محصول و دريافت آن هديه مجبور مي کنند. ذکر اين نمونه ها براي آن است که شما در انتخاب هداياي تبليغاتي خود به نيازها و خواسته هاي سني گروه هدف خود توجه کنيد.
براي ياري شما در انتخاب گزينه ها، يا ايده پردازي براي گروه هاي هدف خود مجموعه اي از پيشنهاد ها را به صورت خلاصه ارائه کرده ايم. شما با استفاده از خلاقيت و جرقه ذهني خود مي توانيد بهتريت طرح را براي فعاليت هاي پيشبرد فروش توسعه دهيد.