راهنمای خرید لوازم التحریر

 آخرین روزهای تابستان است، اگر کمی به اطراف خود نگاه کنید پدر و مادرانی را می بینید که مشغول خرید لوازم التحریر برای دانش آموزان خود هستند. شاید به نظر برسد که خرید این لوازم برای کودکان بسیار هیجان انگیز است، ولی برای والدین اهمیت ندارد.
اما بر اساس تحقیقات انجام شده در سال های اخیر برخی از دانش آموزان نسبت به برخی از مواد تشکیل دهنده لوازم التحریر آلرژی دارند.
در این مقاله نکاتی را ارائه دادیم که خوب است والدین هنگام خرید به آن ها توجه کنند.
1- نکاتی را در نظر بگیرید تا در عین صرفه جویی و حفظ سلامت فرزندتان، رضایت او را جلب کنید...
2- موقع خرید لوازم التحریر باید سن فرزندتان را در نظر بگیرید. اگر دانش آموز سن کمی دارد نکات ایمنی بیشتری باید رعایت شود. برای مثال ابزاری مانند مداد و پرگار و گونیا به دلیل نوک تیز بودن می توانند برای چشم بچه خطرناک باشند. رنگ های غیرمجاز بعضی از نوشت افزار مانند ماژیک و مداد شمعی هم ممکن است تولید آلرژی کنند.

اصلی ترین ابزار برای نوشتن، مداد و خودکار است.مدادهای معمولی ترکیبی از گرافیت و خاک رس و کمی دوده می باشد که بسته به میزان حرارتی که مدادهای مختلف موقع ساخت می بینند، میزان سفتی و نرمی شان متفاوت است. بهتر است برای بچه ها مداد خیلی نرم نگیرید چون زود نوکش گرد می شود و مدام باید تراشیده شود. به همین علت مدادهای با نوک نرم خیلی به صرفه نیستند.
از طرفی نوشتن با مدادهایی که نوک خیلی سفت دارند برای بچه ها دشوار است، ضمن اینکه این جور مدادها بعد از تراشیده شدن خیلی تیز می شوند و ممکن است در حال شیطنت و بازی در چشم دانش آموز فرو روند. مدادهای اتود هم برای دانش آموزان بالاتر از سن دبستان مناسب اند چون تعویض نوک این مداد برای بچه های کوچک کار آسانی نیست. مزیت این مداد به مداد معمولی این است که نیازی به تراشیدن ندارد و تا مدت ها قابل استفاده است. اما این عیب را هم دارد که در صورت فشار زیاد یا گذاشتن داخل جامدادی نوک شان می شکند.
در مورد خرید خودکار هم جنس و کیفیت آن را در نظر بگیرید. بدنه خودکارها را معمولاً از پلاستیک، چرم، سرامیک، آلومینیوم، چوب و استیل می سازند. بهتر است خودکاری تهیه کنید که سبک وزن باشد و در داشته باشد تا داخل کیف یا جا مدادی را خط خطی نکند و در صورت پس دادن جوهر، وسایل دانش آموز را کثیف نکند.
در خرید خودکارهای معطر دقت کنید این خودکارها توجه بسیاری از دانش آموزان را به خود جلب می کنند اما ممکن است برخی از دانش آموزان به این مواد آلرژی داشته باشند.