ويژگي هاي ظروف چيني و بلور براي هتل ها

ظروف چيني و بلورهاي كه براي استفاده در هتل انتخاب مي شود، بايد از نوع با دوام انتخاب گردد و در عين حال زياد سنگين نباشد ، طرح ظرفها جالب و زيبا باشد و بتوان آنها را كاملاً تميز نگهداشت. تعداد لوازم بستگي به تعداد مشتريان و ميزان كار هتل دارد . البته به اين ترتيب كه بايد سه برابر تعداد مشتريان ، ظرف خريداري شود فنجانها و ليوانها بايد شش برابر باشد. به علاوه ليوانهايي كه خريداري مي شود نبايد زياد ضخيم، سنگين و ناخوشايند باشد..

وضعيت صنعت ظروف چيني در ايران
روند توليد و ظرفيت اسمي كارخانجات توليد ظروف چيني در ابتداي سال 1383 به 64300 تن رسيد وطي سال 1383 طرح توسعه چيني همگام با ظرفيت 1500 تن و چيني نسترن به ظرفيت 4 هزار تن راه‌اندازي شد و همچنين تقديس گناباد نيز توليد آزمايشي را شروع كرد كه به علت كمبود برخي از تجهيزات و اشكال هاي موجود، به توليد نهايي نرسيده است.
در اواخر اسفند ماه فاز يك طرح توسعه طوس چيني به ظرفيت 7500 تن و چيني البرز به ظرفيت 3500 تن راه‌اندازي شد. همچنين چيني مرجان با طرح توسعه 1000 تني با ساخت 4 دستگاه كوره شاتل ساخت داخل راه‌اندازي شد. از اين رو، ظرفيت اسمي توليد ظروف چيني تا پايان سال 1383 با راه‌اندازي طرح‌هاي واحدهاي يادشده به 83300 تن رسيده است.

ميزان توليد سال 1383 با توجه به تعطيلي كارخانه چيني ابهر (در ابتداي سال) و تعطيلي كارخانه‌هاي چيني گيلا‌ن، چيني مهدي و طرح توسعه چيني پارس از سال گذشته (در مجموع به ظرفيت اسمي 9 هزار تن)، معادل 50237 تن بوده است كه نسبت به ظرفيت 57300 تن (مجموع ظرفيت‌هاي كارخانه‌هاي فعال و در حال توليد، طرح توسعه چيني همگام و چيني نسترن با نصف ظرفيت دو هزار تن «راه‌اندازي نيمه دوم سال» و بدون در نظر گرفتن ظرفيت طرح‌هاي توسعه راه‌اندازي شده در آخر سال و كارخانه چيني تقديس گناباد)، بازده توليد، 6/87 درصد است كه در مقايسه با توليد سال 1382، حدود 8/6 درصد افزايش توليد داشته است.