روشهایی برای استفاده از مایع ظرفشویی

مایع ظرفشویی بسیار بیشتر از تنها تمیز کردن ظروف چرب کمک می‌کند.
مایع ظرفشویی ممکن است جزء اصلی کنار سینک آشپزخانه باشد، اما قدرت تمیز کردن آن در همه‌ی قسمت‌های خانه بسیار مفید است. به این دلیل که این مایع ملایم است، اغلب یک گزینه بسیار عالی در مقایسه با مواد شیمیایی قویتر به شمار می‌رود (علاوه بر این به احتمال خیلی زیاد شما یک ذخیره‌ی همیشه آماده از مایع ظرف‌شویی را زیر سینک دارید). دفعه بعد که خانه‌ی خود را تمیز می‌کنید این روش‌های جدید را برای استفاده از این مایع کف دار در نظر بگیرید.

لکه‌های چرب روی لباس را پاک کنید
آیا روی پیراهن خود لکه‌ی سس سالاد دارید؟ کمی مایع ظرف‌شویی را روی لکه بمالید و آب بکشید (این روش برای از بین بردن لکه‌های دور یقه نیز بسیار موثر است). مایع ظرف‌شویی برای پاک کردن لکه‌ی اکثر پارچه‌ها (حتی پشم قابل شستشو و ابریشم که ممکن است با ماده‌ی لباس‌شویی دارای آنزیمهای ضد لک آسیب ببینند) به اندازه‌ی کافی ملایم است.

کف زمین را به خوبی پاک کنید
برای تبدیل یک سطل آب گرم به یک پاک‌کننده‌ی مفید کف زمین، تنها دو قاشق غذاخوری مایع ظرف‌شویی به آن اضافه کنید. از این محلول روی سطوح وینیل یا کاشی استفاده کنید، اما برای تمیز کردن سطوح ساخته‌شده از چوب سخت از استفاده از این محلول خودداری کنید (آب می‌تواند باعث تاب برداشتن تخته‌ها شود)