كرم‌پودر خداحافظي با طراوت و شادابي

استفاده از پن‌كيك و كرم‌پودر در طولاني مدت شادابي و طراوت را از پوست شما مي‌ستاند. معمولا هنگامي كه 25 تا 30 سال سن داريد. مقدار كافي از كلاژن در پوست‌تان توليد مي‌شود و مي‌توان بدون استفاده از اين محصولات و فقط استفاده از كرم ضدآفتاب، پوست را در مقابل آثار زيان‌بار نور خورشيد، جوان و شاداب نگاه داشت. استند لوازم آرایش

ولي با بالا رفتن سن، كلاژن كمتري در پوست ساخته مي‌شود و در اين سال‌ها استفاده از كرم‌پودر‌هايي طبي كه حاوي كلاژن و كينون است پوست را در برابر راديكال‌هاي آزاد محافظت مي‌كند. هر كرم‌پودر و پن‌كيك اگر به صورت چند لايه استفاده شود، منافذ پوستي و منافذ غدد چربي را نيز مسدود مي‌كند كه در اين صورت واكنش‌هاي آلرژيك پوست صورت خيلي زود نمود پيدا مي‌كنند. برخي مواد رنگي و عطر دهنده موجود در پودرها موجب ايجاد حساسيت و قرمزي پوست مي‌شوند و بلافاصله پس از قطع مصرف اين مواد، بهبود مي‌يابند.

به طور كلي استفاده از پن‌كيك‌هايي كه به صورت پودر است بهتر از استفاده از چند لايه كرم پودر است. پن‌كيك حالت براق پوست را ثابت مي‌كند و پوست را در برابر تغييرات آب و هوا محافظت مي‌كند، عرق را جذب كرده و حالت چربي و روغني پوست را از بين مي‌برد. پن‌كيك‌ها بيشتر به افرادي توصيه مي‌شود كه پوستي چرب دارند. اگر شما پوست خشك داريد بايد قبل از استفاده از پودر، پوست‌تان را با كرم مرطوب كننده چرب كنيد.


كرم‌پودر به جاي كرم ضدآفتاب

شايد سوال شما اين باشد كه مي‌توان به جاي كرم‌هاي ضدآفتاب از همين كرم‌‌پودرهاي معمولي استفاده كرد؟ كرم‌پودر و تركيبات سفيدكننده داراي تركيبات معدني مانند اكسيد روي و تيتانيوم هستند كه منعكس كننده نورخورشيد هستند.

بنابراين به عنوان ضدآفتاب به SPF پايين يعني در حدود (10-8:)SPF عمل مي‌كنند ولي بهتر است ابتدا يك لايه ضدآفتاب با SPF كه براي شرايط آب و هوايي محل زندگي‌تان مناسب است، استفاده كنيد و سپس از كرم‌پودرها و سفيد كننده روي آن استفاده كنيد. در فصل تابستان به دليل گرماي هوا و عرق كردن پوست تلاش كنيد از پودرها و كر‌م‌هاي )Light(‌سبك‌تر استفاده كنيد. در اين صورت امكان تعريق و دفع گرماي بدنتان فراهم مي‌شود. در مقابل در فصل سرما استفاده از فرآورد‌ه‌هاي )Heavy(‌ كه با خشكي پوست مقابله مي‌كنند، بيشتر توصيه مي‌شود. در فصل تابستان از مرطوب كننده‌ها و در فصل زمستان از نرم‌كننده‌ها بيشتر استفاده كنيد.

 

خريد كرم‌پودر مناسب

در هنگام خريد پودر مناسب، اولين فاكتوري كه اكثر خانم‌ها به آن توجه مي‌كنند رنگ پودر است و فاكتورهاي ديگر بهداشتي به فراموشي سپرده مي‌شود. اما بايد در انتخاب لوازم آرايشي به موارد ديگري نيز توجه شود. نكته اول اين است كه شما مي‌خواهيد آرايشي سبك يا سنگين داشته باشيد. مطلب ديگر توجه به نوع پوست‌تان است.

بايد قبل از خريد كرم پودر به اين مطلب توجه كنيد كه شما پوست خشك، چرب و يا معمولي داريد و سپس با توجه به آن محصول مناسب را انتخاب كنيد. نكته ديگر توجه به شرايط آب وهوايي محل زندگي شماست.

توجه به دما و رطوبت محيط زندگي‌تان در انتخاب مناسب نقش دارند. بايد به سن خود توجه كنيد و اگر جوان‌تر هستيد پودرها و كرم‌هاي سبك‌تر را انتخاب كنيد تا به سلامت و شادابي پوست‌تان آسيب كمتري وارد كنند.

معمولا فقط كافي نيست مارك كرم‌پودر شما، معتبر باشد چون بسياري از مارك‌هاي معتبر اين روزها داراي انواع تقلبي نيز هستند. بنابراين بهترين روش اين است كه اين محصولات را از داروخانه‌ها و فروشگاه‌هاي معتبر تهيه كنيد و به برچسب كنترل كيفيت كه از سوي وزارت بهداشت روي اين محصولات نصب شده، توجه كنيد.