جوفراست و مشکل مهد کودک

آتنا دختری 3 ساله است که مادرش فکر می‌کند دیگر وقتش رسیده او را به مهدکودک ببرد. اما مشکلی که وجود دارد این است که در چند باری که مادر آتنا او را به مهدکودک برده، آتنا حاضر نشده آنجا بماند. مادر آتنا تلاش کرده او را با محیط مهدکودک آشنا و علاقه‌مند به ماندن در این محیط و بازی با بچه‌ها کند اما این کارها فایده‌ای نداشته و در نهایت آتنا پایش را در یک کفش کرده که برویم خانه و من اینجا را دوست ندارم. مادر آتنا شاغل است و باید سر کار برود. به همین دلیل لازم است ساعاتی از روز آتنا را به مهدکودک بسپارد. اما حالا دچار مشکل شده و نمی‌داند چطور با آن کنار بیاید.

جو فراست راه‌حل ارائه می‌دهد
مادر آتنا باید بداند که برای عادت دادن فرزندش به محیط جدید باید صبور باشد زیرا از نظر آتنا این کار بسیار سخت است و نمی‌تواند به راحتی آن را قبول کند. اما نکته مثبت این است که والدین باید بدانند که کودکان قابل تغییر هستند و می‌توان امیدوار بود که آتنا با تغییر برخی شیوه‌های رفتاری والدین نسبت به رفتن به مهدکودک علاقه نشانه دهد. سنی که آتنا در آن قرار دارد، مرحله‌ای از رشد است که در آن کودک از جدایی از مادر احساس ناراحتی و اضطراب می‌کند.

سرزنش نکنید
یکی از نکات مهم در مواجهه با کودکی که حاضر نیست از مادر جدا شده و به مهدکودک یا خانه اقوام یا حتی کلاس برود، این است که به هیچ عنوان نباید کودک را به دلیل اضطرابش مورد تمسخر قرار دهید و باید با هم راهی برای حل آن بیابید.


او را مستقل کنید
برای ایجاد استقلال به او آموزش دهید که کیف مهدکودکش را خودش آماده کند. یادتان باشد تقویت رفتار مطلوب کودک از طریق پاداش دادن بسیار موثر خواهد بود.

برایش هدیه بگیرید
یک هدیه کوچک برای فرزندتان بخرید و به او بگویید وقتی که می‌روید تا او را از مهدکودک به منزل ببرید، هدیه را برایش می‌برید. با این کار هم او مطمئن می‌شود که شما بازخواهید گشت و هم این‌که نفس هدیه در او هیجان ایجاد می‌کند. کفپوش مهدکودک

برایش دوست پیدا کنید
می‌توانید روابط خارج از مهد کودک را با والدین دیگر بچه‌ها برقرار کنید و اجازه دهید برخی از آنها به منزل‌تان بیایند تا آتنا با آنها بازی کند. اگر او بتواند با یکی، دو نفر در مهدکودک دوست شود تمایل بیشتری به رفتن به مهدکودک نشان خواهد داد.

منبع: اکاایران