تصفیه آب جهت استحمام

آبی که در حمام مصرف می شود ممکن است باعث ایجاد دو مشکل شود. اول این که، آب در اثر افزایش دما میزان رسوب گذاری بیشتری داشته و باعث تشکیل رسوب در شیرآلات و سیستم گرمایش می شود، جهت جلوگیری از آثار مخرب رسوبات از انواع دستگاه های ضد رسوب استفاده می شود این نوع تصفیه آب مربوط به بخش چهارم مصرف آب می شود که در ادامه به شرح کامل آن خواهیم پرداخت.
دوم آن که، وجود کلر و مواد شیمیایی دیگر در آب برای پوست و مو مضر بوده و جهت تصفیه آنها می توان از انواع دستگاه های تصفیه آب حمام استفاده نمود.
دستگاه تصفیه آب جهت استحمام بسته به نوع فیلتری که دارند و محل نصبشان دارای سه مدل می باشند :
- کلر گیر بین راهی
- سردوشی ویتامینه
- سردوشی هوشمند
کلر گیر بین راهی در واقع محفظه ای حاوی فیلتر کربن فعال است جهت حذف کلر ، مشتقات و بوی آن . دارای یک ورودی و خروجی که در دوش های تلفنی می توان آن را قبل از شلنگ بین شیر مخلوط و شلنگ نصب نمود. و در دوش های معمولی بین لوله دوش و خود دوش نصب کرد.
سر دوشی ویتامینه یک نوع سر دوشی تلفنی است حاوی فیلتر سه لایه قابل تعویض که لایه اول باعث حذف کلر ، مشتقات و بوی آن ، لایه دوم باعث آزاد سازی یون های منفی و لایه سوم افزاینده ویتامین C به آب است. جهت تصفیه آب حمام ، این سردوشی را می توان جایگزین سردوشی های تلفنی بدون فیلتر نمود.
سردوشی هوشمند که یک دوش کامل است و نیازی به شلنگ یا پایه از دوش قبلی ندارد. اما هدف از استفاده این سردوشی بیشتر جهت کاهش مصرف آب و حذف شن و ماسه است نه تصفیه کلر و مواد شیمیایی دیگر. به علاوه این که این سردوشی دارای لامپ LED است که بدون مصرف برق و باطری ایجاد نور متناسب با دمای آب می کند. نور این لامپ در سه رنگ است و بصورت هوشمند با توجه به دمای آب تغییر می کند به صورتی که وقتی آب سرد است تولید نور آبی ، آب ولرم تولید نور سبز ، آب گرم تولید نور قرمز و هنگامی که آب خیلی داغ است نور قرمز بصورت چشمک زدن جهت هشدار، روشن و خاموش می شود.