آماده سازی کودک برای ورود به مهدکودک

اول باید کودک را با محیط مهد آشنا کرده و برای او توضیح داد که می تواند در مهد بازی کند، دوست پیدا کند و کارهای جدید یاد بگیرد و در ضمن به او توضیح داد، در آنجا مربیانی هستند که آنها هم او را دوست دارند و به طور مداوم به او اطمینان داد که بعد از یک ساعت مشخص، پدر و مادر حتما دنبال او خواهند آمد.
در روزهای اول بهتر است حدود نیم ساعت همراه کودکان در مهدکودک ماند و سعی کرد او را با دیگران آشنا کرد تا کم کم حس امنیت و اعتماد به دیگر کودکان و مربیان مهد در او ایجاد شود. از روزهای بعد می توان او را در حدود ۱تا۲ ساعت در مهد گذاشته و به او قول داد که برای مثال در عرض ۲ ساعت حتما دنبالش خواهیم آمد و حتما آن را اجرا کنیم. کفپوش مهدکودک
اگر کمی دیر شود، کودک حتما مهدکودک را جای امنی نمی داند و آن را موجب جدایی خود از مادر می بیند، پس با دیدن مادر به او می چسبد و دیگر علاقه ای به رفتن به مهد نخواهد داشت؛ به همین دلیل است که ایجاد امنیت درکودک اهمیت می یابد و حتما باید به آن توجه کرد.
کم کم می توان زمان باقیماندن کودک در مهد را بیشتر کرد ولی نباید بدین گونه باشد که کودک را از ساعت ۷ صبح تا ۴ بعدازظهر در مهد بگذاریم، زیرا در صورتی که کودک ساعاتی طولانی تحت مراقبت کسی غیر از مادر خودش باشد، از لحاظ وابستگی به مادر دچار مشکل خواهد شد و نسبت به مراقبان مهدکودک علاقه پیدا کرده و جدا شدن از آنها هم برایش سخت خواهد بود. فرضیه ای که روان شناسان آن را فرضیه تک مادری می نامند، موید این مطلب است که کودک بهتر است بیشترین ساعات روز را تحت مراقبت یک نفر به خصوص مادر باشد نه اینکه بیشترین زمان خود را در مهد کودک بگذراند.
منبع: اکاایران