وای فای درمهدهای کودک ممنوع

طبق آخرین نظریه محققین بهتر است در مراکزی که اطفال نگهداری می شوند از وای فای استفاده نشود و والدین آنان را در این سنین در معرض خطر وای فای قرار ندهند.
محققان انگلیــــسی خواستار تصویـــب ممنوعیت استفاده از وای فای در مراکز نگهداری کودکان شدند. به دنبال ممنوعیت استفاده از سیستم وای فای در مهدهای کودک‌ و دبستان‌های فرانسه؛ محققان بریتانیایی نیز خواستار استفاده نکردن از این نوع سیستم برای اتصال به اینترنت در کودکستان‌ها و دبستان‌ها شدند.
دکتر اریکا مالری که تحقیقاتش را از سال 2009 آغاز کرده است، درباره مضرات سیستم بدون سیمی که باعث اتصال کاربران به اینترنت می‌شود می‌گوید، این نوع فناوری در طول مدت کوتاهی توانست درطیف وسیعی از مردم در جوامع مختلف با قابلیت کاربردی بالا ظاهر شود بدون اینکه کسی از تبعات غیر قابل چشم پوشی آن آگاهی چندانی داشته باشد. این محقق ادامه می‌دهد، شش سال پیش زمانی که متوجه شدم، شایع شدن علائمی مانند سردرد، بی‌خوابی، خستگی، تپش قلب و حتی اختلالاتی نظیر تومورهای مغزی یا ناباروری، ابتلا به آلزایمر زودهنگام و حتی خطر تولد کودکان اوتیستیک می‌تواند با استفاده روزافزون سیستم وای فای مرتبط باشد، تحقیقاتم را آغاز کردم.
افزایش شمار لپ تاپ، آی پد و استفاده از سیستم وای فای در کلاس درس در سال‌های اخیر، شایع شده و به گفته دکتر مالری، صدها خانواده مدعی به خطر افتادن سلامتی فرزندان شان پس از نصب سیستم وای فای و جایگزین شدن لپ تاپ و تبلت با قلم و کاغذ و کتاب شدند. برای نمونه سه سال پیش خانواده جسیکای 9 ساله از سردردهای فرزندشان در مدرسه خبر دادند. همچنین احساس خستگی مفرط و افت یادگیری و بروز لکه هایی روی پوست دانش آموز 9 ساله خانواده لوییس، همزمان با استفاده از سیستم وای فای در مدرسه، دکتر مالری را پیش از پیش در انجام تحقیقات و پیدا کردن رابطه معنا دار میان استفاده از این نوع سیستم و بروز تبعات منفی در سلامتی کودکان مصمم کرد. پس از آن والدین دیگری نیز بروز علائم مشابهی را در فرزندان شان گزارش دادند که موجب شد روند تصویب قانون ممنوعیت از استفاده از سیستم وای فای در مسیر تازه‌ای قرار بگیرد. کفپوش مهدکودک
آمارهای متعددی نشان می‌دهد استفاده اینترنت متصل به سیم و محدود کردن کار با لپ تاپ و تبلت در مدارس، عوارض بهداشتی و سلامتی دانش آموزان را تا حد زیادی کاهش داده است. دکتر سیمون عضو آژانس محافظت از سلامت کودکان نیز از خواستاران ممنوعیت استفاده از اینترنت وای فای در مدارس و مراکز نگهداری کودکان بوده و معتقد است اگر چه تا کنون شواهد علمی قابل قبول و موثقی از تبعات استفاده از اینترنت بدون سیم در دسترس نیست، اما تصویب این قانون در بریتانیا باید جدی گرفته شود.او جسیکا لوییس دانش آموز 9 ساله بریتانیایی، را شاهد قابل قبولی برای ادعای خود می‌داند و می‌گوید، وقتی جسیکا در معرض سیستم وای فای قرار می‌گیرد، نشانه‌ها باز می‌گردند و این مسأله‌ای نیست که بتوان از آن چشم پوشی کرد. دکتر مالری نیز معتقد است، اشعه‌های ساطع شده از این سیستم و امواج رادیویی از سوی آژانس بین‌المللی تحقیقاتی سرطان، مخرب و آسیب زا اعلام شده به این معنا که احتمال ابتلا به سرطان در افرادی که در معرض این امواج رادیویی قرار می‌گیرند وجود دارد.
روزنامه ایران