مهد کودک الکترونیک

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی نقش آموزش در زندگی پررنگ تر شده و نیاز به آموزش برای تمامی سنین خصوصا کودکان به شدت احساس می شود چرا که این روند بیش از همه در مدارس و دانشگاهها رو به رشد می باشد و آگاهی والدین از این نوع آموزش بیشترین تاثیر را بر زندگی فرزندان می گذارد. در این مطلب قصد داریم به بررسی انواع مهدهای کودکها و خدماتی که ارائه می دهند بپردازیم.
کفپوش مهدکودک
دو ابتدا 2 نوع مهد کودک را با هم مقایسه کنیم:
1. مهدکودکی که مجهز به آموزش الکترونیکی می باشد و به بیانی مجهز به فناوری است.
2. مهدکودکی که فاقد آموزش الکترونیکی است.
مدل شماره 1 خدمات خود را از طریق اینترنت به والدین منتقل می کند که به طور عمده شامل معرفی مهد کودک و امکانات و خدمات و معرفی مربیان می باشد و اطلاع از برنامه های فوق العاده مهد کودک از طریق اینترنت صورت می گیرد هم چنین انتقال مطالب آموزشی از این طریق میسر است و حتی ثبت نام در مهد کودک را می توان اینترنتی انجام داد و اما در بخش دسترسی خصوصی آن، اختصاص یک فایل به هر کودک وجود دارد که کارهای روزمره او در این فایل وارد می شود و وقتی که والدین به این فایل دسترسی داشته باشند در هر ساعت از شبانه روز امکان سر زدن و چک کردن این فایل برای آن ها وجود دارد.

چه امکاناتی ارایه می شود؟
در این فایل شخصی، کدی توسط مهد کودک برای هر فرد در نظر گرفته می شود گزارشی از تصاویر، نقاشی هایی که کودک کشیده و شعرهایی که کودک یاد گرفته و هم چنین عکس ها و مراسم فوق برنامه و ... در آن قرار داده می شود.
قرار دادن آرشیو کاملی از آموزش ها که شامل: شعرها و قصه ها و ... به صورت صوتی و تصویری که قابلیت دانلود نیز باشد برای والدین در نظر گرفته می شود.
قرار دادن فایل آموزش و سرگرمی و بازی های مبتدی در سایت که برای کودک سرگرم کننده باشد و روزهای بیماری و یا ایام تعطیل از این آموزش ها بهره ببرد.
ایجاد پرونده برای هرکودک که شامل اطلاعات شخصی کودک و والدین می باشد و همچنین شماره تلفن های ضروری برای دسترسی به آن ها در این پرونده وجود دارد.
امکان برقراری ارتباط دوطرفه برای والدین با مربیان برای بهبود خدمات رسانی.
منبع: تبیان