ريمل‌هاي دائم و فرمژه

شايد شما نام آرايش دائم را شنيده باشيد، آرايش دائم ابرو، لب و چشم اين روزها يكي از معضلات بهداشتي موجود در جامعه است كه در بيشتر موارد بدون انجام استريلازسيون در‌ آرايشگاه‌ها و زير نظر افراد غيرمتخصص از نظر كنترل بيماري‌هاي عفوني انجام مي‌شود. استفاده از ريمل‌هاي دائم، شانس عوارضي مانند ايدز و هپاتيت را افزايش مي‌دهد. اين ريمل‌ها باعث بسته شدن منافذ پوست شده و سبب تغيير رنگ‌ مژه‌ها مي‌شوند و به مرور زمان بدشكلي‌هايي را به وجود مي‌آورند و بعد از مدتي مژه‌ها استحكام اوليه خود را از دست مي‌دهند. استفاده از فرمژه‌هايي كه موجب ايجاد كشش در مژه‌ها مي‌شوند، مضر است. چون مژه‌ها پايه سستي دارند، كشش زياد آنها مي‌تواند استحكام وحالت و زيبايي مژه‌ها را از بين ببرد. اگر شما مژه‌هايي كوتاه داريد مي‌توانيد به جاي استفاده از ريمل‌ها، از محلول روغن بادام و زيتون در داخل لوله ريمل و يا از ماساژ اين دو محلول استفاده كنيد. زيرا اين كار باعث مي‌شود تا مژه‌ها بلند شده و استحكام يابند و حالتي ابريشمين پيدا كنند. استند لوازم آرایش

ژل مژه
ژل مژه بيشتر براي افرادي استفاده مي‌شود كه مژه‌هايي پرپشت دارند. اگر شما با وجود ضررهايي كه فرمژه دارد از آن استفاده مي‌كنيد، مي‌توانيد پس از آن براي ثابت ماندن حالت مژه‌هايتان از ژل‌مژه استفاده كنيد. گاهي از ژل‌ مژه براي جدا كردن مژه‌ها از يكديگر پيش از ريمل زدن استفاده مي‌شود. در اين صورت بايد صبر كنيد ژل خشك شود و سپس ريمل بزنيد. به طور كلي هر قدر كمتر از ريمل استفاده كنيد، جذابيت چشمانتان بيشتر مي‌شود چرا كه طبيعي‌تر جلوه مي‌كند.

كرم پودر
كرم‌پودر معمولا اولين ماده‌ايي است كه خانم‌ها براي آرايش كردن استفاده مي‌كنند و اصطلاحا به آن "زيرسازي و پايه آرايش" گفته مي‌شود. كرم‌پودر معمولا بايد هماهنگ با رنگ پوست انتخاب شود و اصلا نبايد رنگ پوست شما را چند درجه روشن‌تر و يا تيره‌تر كند، چون در اين صورت بسيار غيرطبيعي جلوه مي‌كند و رنگ پوست صورت شما با رنگ بقيه بدنتان تفاوت پيدا مي‌كند. براي اينكه بتوانيد رنگ هماهنگ با پوست‌تان را برگزينيد، مقداري از كرم‌پودر را در امتداد خط فك و آرواره خود بماليد و رنگ آن را در نور طبيعي روز بررسي كنيد.

در صورتي كه نتوانيد بين رنگ پوست اين قسمت از صورت و قسمت‌هاي ديگر چهره تفاوتي قايل شويد، شما رنگ صحيح را انتخاب كرده‌ايد ولي در صورت مشاهده تغيير رنگ پوست صورت، بايد انتخاب خود را تغيير دهيد. كرم‌پودرهايي با رنگ پايه زرد، بسيار طبيعي‌تر از رنگ‌هاي ديگر به نظر مي‌رسند و براي هر پوستي از معمولي گرفته تا تيره، با توجه به درجه رنگ كرم زيبا هستند. در مقابل تلاش كنيد كرم پودري كه پايه رنگ آن صورتي است را كمتر استفاده كنيد، چون با ماليدن اين كرم‌پودرها به پوست، به نظر مي‌رسد كه ماسك به صورت زده‌ايد و چهره‌اي مصنوعي پيدا خواهيد كرد.