دستگاه های تصفیه آب غیر RO

دارای دقت کمتری از دو گروه اول می باشند به این دلیل که این دستگاه های تصفیه آب با داشتن فیلتر ها و سیستم ساده تر نمی توانند ناخالصی های محلول شده در اب مانند املاح سنگین، سرب و جیوه، نیترات و آرسنیک، انگل ها و ویروسها را حذف نمایند بلکه ناخالصی های مخلوط و معلق در آب مانند شن و ماسه، گل و لای، زنگ آب، کلر و مشتقات آن و تمام ذرات معلق تا حداکثر بزرگتر از 1 میکرون را حذف می نمایند. این دستگاه ها در 3 مدل زیر می باشند:
- کلمنی
- زیر سینکی
- سر شیری
مدل تصفیه آب کلمنی که روی کابینت یا میز قرار می گیرد و نیاز به نصب ندارد و آب ورودی بصورت دستی وارد آن می شود.
مدل زیر سینکی که نیاز به نصب داشته و آب تصفیه شده توسط شیری مجزا روی سینک استفاده می شود.
و مدل تصفیه سر شیری که به سر شیر آب شهری نصب می شود، هنگامی که نیاز به آب تصفیه شده است با چرخاندن اهرم روی آن آب به سمت فیلتر هدایت و از خروجی دستگاه استفاده می شود، و در زمان نیاز به آب شهری جهت شستشو با چرخاندن اهرم در غلاف جهت قبلی، آب از شیر بدون تصفیه شدن خارج می شود.
در مورد مشخصات اصلی این دستگاه ها می توان گفت: تعداد فیلتر این دستگاه های تصفیه آب بسته به مدل از 1 تا 9 عدد می باشد، به دلیل ساده تر بودن فیلتر ها که منافذ بزرگتری دارند نیاز به پمپ و مخزن نداشته و آب با فشار شهری توانایی عبور از این فیلترها را دارند، قیمت پایین تری دارند ، برای مکان هایی طراحی شده اند که کیفیت آب به مراتب بهتر بوده و مشکل سنگینی و سختی آب ندارند.
بنابراین هر مصرف کننده با توجه به کیفیت آب ورودی و شرایط و سلیقه خود می تواند یکی از دستگاه های فوق را جهت تهیه آب شرب استفاده نماید.