تهرانی ها به دستگاه تصفیه آب نیاز ندارند

مدیر دفتر کنترل کیفیت و بهداشت شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: تهرانی ها به آب بسته بندی و دستگاه تصفیه آب نیاز ندارند.
به گزارش واحد مرکزی خبر ،‌ احمد مشیری با بیان اینکه آب تهران جزو بهترین آب‌های جهان است، افزود: کشورهای اروپایی با وجودی که از 200 سال پیش سامانه جمع‌آوری فاضلاب دارند اما چون پساب فاضلاب را داخل رودخانه‌ها می‌ریزند و از همان رودخانه آب برای تصفیه برداشت می‌کنند، گرچه کیفیت شیمیایی این آب بالاست اما کیفیت فیزیکی و طعم و بوی مناسب نوشیدن ندارد و از آب بسته‌بندی برای آشامیدن استفاده می‌کنند.
وی اظهار داشت : آب تهران بزرگ از برفاب دماوند، البرز، و .... تامین می شود و بدیهی است که نه نیازی به آب بسته‌بندی است و نه دستگاه تصفیه آب.
مشیری تاکید کرد: نکته مهم این است که نباید مشکلات تاسیساتی داخل ساختمان را به حساب شرکت‌های آب و فاضلاب گذاشت. بهترین کار این است که مشترکان، آب نزدیک‌ترین شیر به کنتور آب را داخل لیوانی بریزند و رنگ و طعم و بوی آن را کنترل کنند ، در غیر این صورت اگر بقیه شیرهای داخل منزل دارای آب کدر و ... است، مشکل از پوسیدگی، زنگ‌زدگی و ...تاسیسات داخلی ساختمان است و نه کیفیت آب.
مشیری با بیان اینکه میزان مصرف یک فرد اروپایی برابر با یک سوم میزان مصرف یک فرد ایرانی است، تصریح کرد: باید حتما به سمت مصرف بهینه آب حرکت کنیم و برای این کار، استفاده از وسایل کاهنده مصرف و نیز شیرآلات اهرمی و حساس ، پیشنهاد می‌شود.
وی درخصوص نحوه عملکرد لوازم کاهنده مصرف آب گفت: این لوازم، هوا را با آب مخلوط می‌کنند‌ بنابراین میزان آبی که بیرون می‌دهند نصف می‌شود در حالی‌ که حجم آب کمتر نمی‌شود.
مشیری افزود: باید آب را برای نسل‌های آینده نگه داریم چون قطعا جنگ جهانی بعدی بر سر آب خواهد بود؛ بیشتر کشورهای جهان مرزهایشان با کشورهای دیگر از طریق رودخانه‌هاست و گاهی آب یک رودخانه از چند کشور مختلف عبور می‌کند و همین امر دلیلی بر نزاع‌های آینده خواهد بود.