با این 10 روش به حساسیت های لوازم آرایشی نه بگویید

بهتر است لوازم و مواد آرایشیتان را دور از تابش نور خورشید نگه دارید بنابراین اگر روی میز آرایش شما آفتاب می افتد لوازم و مواد آرایشی خود را از روی آن جمع کنید. استند لوازم آرایش
۱) در قوطی ها را ببندید:
پس از استفاده از لوازم آرایش تان، در قوطی های آن را محکم ببندید. هیچ وقت کرم پودرها، پنکیک ها و سایه ها را با درهای باز روی میز آرایش رها نکنید.
۲) دست هایتان را بشویید:
پیش از آرایش کردن، دست هایتان را با آب و صابون خوب بشویید. پاکیزه بودن دست ها میکروب کمتری را به پوست صورت شما می رساند.
۳) قرض ندهید:
لوازم آرایش یک وسیله کاملا شخصی است مانند مسواک و شانه بنابراین لوازم آرایش تان را به کسی قرض ندهید. استفاده از ریمل و سایه و حتی کرم پودر مشترک ممکن است موجب حساسیت پوستی شود.

۴) آرایش، ممنوع:
اگر شما به یک سایه و یا ریمل و یا هر ماده آرایشی دیگر حساسیت دارید، آن را کنار بگذارید و تا برطرف شدن کامل علایم حساسیت، مواد آرایشی دیگری را استفاده نکنید.
۵) قدیمی ها را کنار بگذارید:
نیم نگاهی به لوازم آرایش قدیمی تان بیندازید. آنهایی را که به مرور زمان کهنه شده و تغییر رنگ داده اند و تاریخ مصرف شان گذشته است را کنار بگذارید.
۶) بدون بوها را مصرف کنید:
بهتر است لوازم آرایشی را مصرف کنید که بدون بو باشد. لوازم آرایشی که دارای عطر است اغلب موجب حساسیت پوستی می شوند.
۷) گاهی به چشم هایتان نگاه کنید:
اگر چشمان شما قرمز شده است و یا اگر پلک هایتان ورم کرده و قرمز شده است، از سایه چشم استفاده نکنید چون این مواد آرایشی شدید، حساسیت چشم و پلک شما را تشدید می کند.
۸) دور از آفتاب نگاه دارید :
بهتر است لوازم و مواد آرایشی تان را دور از تابش نور خورشید نگه دارید بنابراین اگر روی میز آرایش شما آفتاب می افتد لوازم و مواد آرایشی خود را از روی آن جمع کنید. اشعه آفتاب موجب تغییر شیمیایی مواد آرایشی شده و ممکن است شما به این مواد جدید حساسیت نشان دهید.

۹) اسپری ها را دور از حرارت نگه دارید:
قوطی اسپری های مو و ضدعرق و حتی عطرها را دور از تابش آفتاب،شوفاژ و یا سایر منابع حرارت قرار دهید. حرارت می تواند موجب انفجار این قوطی ها شود و در عین حال با تغییر مواد شیمیایی، این محصولات حساسیت زا می شوند.
۱۰) به برچسب وزارت بهداشت دقت کنید:
مدیرکل نظارت بر مواد غذایی و آرایشی وزارت بهداشت اعلام کرده است که برای ورود هر ماده آرایشی بهداشتی به کشور، ثبت شرکت تولیدکننده خارجی و وزارت بهداشت الزامی است. دکتر هدایت حسینی می گوید: «هنگام خرید این محصولات به برچسب مجوز بهداشتی واردات این کالاها توجه کنید.» شما می توانید این برچسب ها را به رنگ سفید و با نوشته های فارسی مشکی رنگ پشت محصولات آرایشی با مجوز وزارت بهداشت پیدا کنید.
سیمرغ دات کام