انواع کاغذ دیواری

کاغذ ديواري کاغذي

اين نوع کاغذ ديواري بسيار نازک و غير قابل شستشو است. با چسب مخصوص کاغذ ديواري به ديوار مي چسبد و مدت 1 تا 2 سال دوام دارد. کاغذديواري کاغذي به راحتي پاره مي شود. به همين دليل هنگام جابجا کردن مبلمان منزل بايد دقت کرد تا پارگي پيش نيايد. تنها مزيت آن به انواع ديگر کاغذ ديواري قيمت ارزان آن است.

 

کاغذ ديواري PVC با روکش وينيل
اين نوع کاغذ ديواري محکم، بادوام، قابل شستشو و ضد خش است. به سختي پاره مي شود و پس از نصب به ديوار تا 5 سال دوام دارد. کاغذ ديواري هاي پي وي سي (PVC) در ابعاد کوچک 5 مترمربع و بزرگ 16 مترمربع در بازار وجود دارد. در مقاله کاغذ ديواري قابل شستشو به تفصيل درباره آن توضيح داده شده است.

 

کاغذ ديواري نانو
يکي از انواع کاغذ ديواري، کاغذ ديواري نانو است. کاغذ ديواري هايي که با تکنولوژي نانو ساخته مي شوند، علاوه بر ويژگي هاي کاغذديواري هاي PVC ويژگي هاي مثبت ديگري دارند. به دليل تکنولوژي خاصي که در ساخت آنها به کار رفته است، ضد دوده و کثيفي هستند، پاره نمي شوند، ضد حساسيت هستند، در برابر تابش آفتاب مقاومند و عايق صدا و گرما هستند.

 

کاغذ ديواري مخملي
در کاغذ ديواري مخملي تکه هاي نقش و نگار از جنس مخمل پارچه اي يا مخمل پلاستيکي به کار رفته است. اين نوع کاغذ ديواري زيبايي خاص خود را دارد و البته قيمت بالاتري نسبت به کاغذ ديواري هاي معمولي دارد. طرح هاي کاغذ ديواري هاي مخملي معمولا کلاسيک است و رنگ هاي تيره دارد. در مقاله کاغذ ديواري مخملي مفصلا درباره اين نوع کاغذ ديواري توضيح داده شده است.

 

کاغذ ديواري سه بعدي
يکي از انواع کاغذ ديواري هاي قابل شستشو، کاغذ ديواري سه بعدي است. کاغذ ديواري هاي سه بعدي از فاصله چند متري کاملا برجسته به نظر مي آيند. در مقاله کاغذ ديواري سه بعدي بيشتر درباره اين کاغذ ديواري بخوانيد.

 

کاغذ ديواري الياف طبيعي
يکي از انواع کاغذ ديواري که قيمت بالايي دارد و بسيار کمياب است، کاغذ ديواري با الياف طبيعي است. اين کاغذ ديواري با چوب طبيعي ساخته مي شود و تمام ويژگي هاي کاغذ ديواري هاي قابل شستشو را دارد و بعلاوه سازگار با طبيعت است.