انواع اصلی کاغذ دیواری

کاغذ ديواري غير بافته شده (نون وون):مواد تشکيل دهنده? کاغذ ديواري غير بافته شده از مخلوط الياف فيبر سلولوزي بلند و الياف نساجي در دستگاه کاغذ توليد شده است. اين شبکه به وسيله? مواد آکرليک تقويت شده و به کمک رنگدانه‌ها يک نوع تاري ايجاد مي‌کنند. افزودني‌هاي خاص هم جهت ايجاد رطوبت، استحکام و قدرت جذب مورد استفاده قرار مي‌گيرند. غير بافته شده‌ها موادي را ايجاد کردند که از لحاظ ابعاد و اندازه تغيير شکل نمي‌دهد. بنابراين رطوبت مانند چسبي عمل مي‌کند که بتوان کاغذ را بر روي ديوار نصب نمود. اين تکنيک بسيار در وقت نصاب صرفه جويي نموده و نصاب ديگر نيازي به دوباره چسب زدن کاغذ و منتظر ماندن براي تکه? بعدي حين نصب ندارد. کاغذهاي غير بافته شده نصب بسيار آساني دارند و دوباره نيز قابل استفاده مي‌باشند. زيرا حالت خود را به خاطر مواد چسبنده‌اي که در پشت کاغذ هست از دست نمي‌دهند، مواقعي که نياز به برداشتن کاغذ جهت انجام برخي امور مانند تعمير سيستم تاسيسات و برق که پشت کاغذ در ديوار تعبيه شده‌اند است، مي‌توان کاغذ را از ديوار جدا نموده و دوباره نصب نمود.
کاغذ با روکش وينيل: اين کاغذ ديواري ماده‌اي کاغذي دارد که بر روي آن رويه? طرحدار با نمونه? وينيل آکرليک و يا پلي وينيل کلراد (پي وي سي) اسپري و يا روکش شده است. اين نمونه از از کاغذها در دسته? کاغذهاي با قابليت شستشو و ضد لک طبقه‌بندي مي شوندو براي اکثر فضاها قابل استفاده مي‌باشند. اين نمونه از نمونه? ساده? آن بسيار در برابر چربي و رطوبت مقاوم تر است و براي استفاده در حمام و آشپزخانه مناسب است.
روکش پارچه‌اي: اين کاغذ ديواري يک ماده? سبک وينيل از آکرليک و يا وينيل مايع دارد. لايه? طرحدار آن روي اين روکش چاپ شده است. عموما اين کاغذ سبکتر است و براي استفاده در فضاهايي که رطوبت کمتري دارند مانند نشيمن مناسب است.
کاغذ با وينيل سخت وجامد:اين نوع از کاغذ ديواري‌ها يک لايه? کاغذي لمينيت شده توسط يک روکش وينيلي جامد پوشش مي‌دهد.
اين نمونه کاغذها از آنجاييکه سطح طزحدار آنها روکش وينيلي بسيار قوي دارند کاملا مقاوم هستند. اين کاغذها هم در دسته بندي کاغذهاي قابل شستشو و قابل کنده شدن قرار مي‌گيرند. کاغذي با روکش وينيل جامد يا سخت در بسياري از محيط‌هاي خانه که ممکن است رطوبت و چربي و لکه بگيرد قابل استفاده مي‌باشد اما جهت استفاده در کارگاه‌ها و انباري‌ها و محيط‌هايي که تماس فيزيکي با کاغذ ايجاد مي‌شود مناسب نمي‌باشند.

کاغذهاي وينيل فابريک بک:در اين کاغذها لايه‌اي پوشيده از وينيل سخت روي سطح دکوراتيوشان لمينيت شده است. انواع اصلي آن در زير معرفي شده‌اند:
وينيل سخت يا جامد: اين کاغذ شامل يک نوار وينيلي است که بر روي لايه? پارچه‌اي يا کاغذي لمينيت شده است. و عموما بسيار مقاوم تر از نمونه‌هايي است که در بالا به آن اشاره شد زيرا وينيل از نوع جامد است و از نوع مايع آن استفاده نشده است. اين گونه کاغذها براي مشترياني که به دنبال کاغذ صد در صد قابل شستشو، ضد لک و مقاوم مي‌گردند مناسب است.
کاغذي: اين نمونه ز کاغذها اشاره دارد به انواع کاغذ ديواري‌هايي که پايه? کاغذي دارند که سطح طرحدار بر روي آنها چاپ مي‌شود. درست است، کاغذها روکش نشده‌اند، اما برخي روکشي دارند که بر روي جوهر کشيده شده و از آن محافظت مي‌کند.
کاغذهاي وينيلي نون وون (غير بافته شده): اين کاغذها از يک کاغذ نون وون با يک صفحه? وينيلي تشکيل شده‌اند. زيرا آنها در مقابل آب بسيار مقاوم و غيرقابل نفوذ هستند، عمدتا از اين کاغذ مي‌توان در حمام و آشپزخانه استفاده نمود.