آب ژاول، جایگزین گاز کلر برای تصفیه آب تهران شد

مدیر دفتر نظارت بر بهداشت آبفای استان تهران با بیان اینکه دیگر از گاز کلر برای تصفیه آب تهران استفاده نمی شود گفت: برای تصفیه آب تهران آب ژاول جایگزین گاز کلر شده است.
به گزارش فارس، احمد مشیری گفت: برای نخستین بار بحث استفاده از آب ژاول برای تصفیه آب استان تهران توسط بنده مطرح شد و باید اذعان شود که به هیچ وجه آب ژاول برای انسان‌ها مشکلی ایجاد نمی‌کند.
وی ادامه داد: آب ژاول مورد استفاده برای تصفیه آب تهران دارای نشان استاندارد از موسسه تحقیقات صنعتی ایران با شماره 8394 است که به تایید 20 نفر از متخصصان رشته‌های شیمی، داروسازی و دکترای شیمی کاربردی رسیده است.
مشیری در پاسخ به این سوال که چرا آب ژاول جایگزین گاز کلر برای تصفیه آب شده است تاکید کرد: گاز کلر دارای 99.9 درصد خلوص گاز کلر تحت فشار در مخزن‌های 1000 کیلویی است که به نوعی این گازهای کلر را به بمب کلر تشییه کرده‌اند و بسیار هم خطرناک است.
وی با بیان اینکه انفجار گاز کلر در تهران یک نفر را نیز کشته است افزود: این گازهای کلر اگر به هر دلیلی منفجر شود تا شعاع 5 کیلومتری خود را می‌تواند دچار حادثه کند، بنابراین چون در کوچه پس کوچه‌های تهران این مخازن گاز کلر وجود دارند و احتمال هر خطری وجود دارد بر آن شدیم تا آب ژاول را جایگزین گاز کلر کنیم.
مشیری تصریح کرد: جایگزین کردن آب ژاول برای تصفیه آب تهران به جای استفاده از گاز کلر تاکنون یک میلیارد و 400 میلیون تومان هزینه دربرداشته است.
وی با بیان اینکه آب ژاول دارای خلوص 15 درصد است گفت: تهران دارای 100 مخزن است و در حال حاضر برای تصفیه آب آنها از آب ژاول استفاده می‌شود اما گاز کلر در حال حاضر در تصفیه‌خانه‌ها چون دارای آب‌های سطحی هستند همچنان مورد استفاده قرار می‌دهیم.
وی تصریح کرد: تفاوتی از بابت استفاده از آب ژاول به جای گاز کلر وجود ندارد و مشترکان استان تهران هیچ نگرانی از این بابت نداشته باشند.